image3Navn: Kirstine Cecilia Ladefoged Nielsen

Alder: 26 år

Bopæl: Randers

Kort om mig:

Til daglig læser jeg en kandidat i Generel Pædagogik på Aarhus universitet. Jeg er uddannet sygeplejerske, og arbejder fortsat som afløser rundt omkring, imens jeg læser. Ellers bor jeg sammen med min kæreste og min hund. Udover træning er jeg den slags med tusind interesser. Dette er både indenfor fotografering, maling osv.

Træningshistorie:

Jeg har langt det meste af mit liv været aktiv. Jeg startede med at ride da jeg var lille, og dette har ellers hængt ved sådan on/off gennem årene. Ellers har jeg været mange sportsgrene rundt i min tid både håndbold, gymnastik, ballet, badminton, svømning og roller derby. Dette er primært fordi jeg elsker at prøve nye ting, men ikke helt havde fundet min rette hylde ved nogen af de

overnævnte. Jeg begyndte så at styrketræne under en arbejdsophold i Norge, og dette kunne jeg bare mærke var super fedt! Det passede mig rigtig godt at have mig selv som konkurrent, og da jeg kom hjem fra Norge, fik jeg lagt et program i mit fitnesscenter, og derefter købte jeg et program fra en på nettet. Jeg kunne dog mærke dette ikke var nok, og jeg gerne ville have noget mere hjælp og et mål med min træning. Jeg havde et stykke tid fuldt nogle atleter på Facebook og rundt omkring, og igennem en af disse sider fandt jeg Lonnie. Jeg tog mod til mig og sendte hende en ansøgning til hendes team. Ud fra hendes hjemmeside fremstod hun som en person der havde den rette indstilling. Heldigvis var jeg så heldig at hun ville have mig med, og nu sidder jeg her godt 10 dage ude fra min første konkurrence, samt med en kæmpe personlig udvikling med mig i bagagen 🙂

Målet med min træning:

Målet med min træning er at udfordre mig selv og bygge en stærk og sund krop. Selvfølgelig har det overordnede mål her op til været at nå til debutantstævnet, men det har ligeså meget været en gulerod for enden af pinden, og dermed en motivationsfaktor til at komme afsted, også de dage hvor motivation er et sted i Rusland. Fremadrettet vil jeg først gennemføre dette debutantstævne, og hvis jeg synes det er fedt at stille op, så planlægger jeg derefter hvornår dette så skal være igen. Jeg fortsætter træningen bagefter, og så skal der bygges mere masse på J Det er fantastisk at se hvordan man kan forme sin krop og gøre den godt, så selvom det jo et sted snart er ”slut” med det første mål, så ser jeg det nok egentligt mere som endnu en begyndelse. Jeg har bygget mig en grundform, som nu skal arbejdes videre med, og det bliver fedt!

image1

Den største udfordring op til debutantstævnet:

Jeg synes helt klart den mentale del, omkring om man er god nok og om man har gjort det godt nok. Jeg har haft en diskus prolaps i lænderyggen som i lange perioder har problematiseret min træning, selvom Lonnie har været helt genial til at finde alternative øvelser, således at jeg kunne fortsætte som jeg skulle og gerne ville. Men tanken om man så er langt bagefter de andre osv osv havde jeg meget i starten, det har jeg ikke længere. For jeg ved at jeg kommer til at stå i den bedste version af mig selv, og jeg har kæmpet for at stå der. Igen dette er jo kun begyndelsen J Lonnie har været så god til at være opmærksom på den mentale udfordring så vidt som den fysiske. Dette betyder at jeg kommer til at stå på den scene, stærkere på alle måder.

Hvordan er Lonnie som coach:

Det bedste ved Lonnie er at hun er ærlig og realistisk. Samt at hun virkelig kun vil dig det bedste. Jeg synes det er fedt at hun går så meget op i sit arbejde, og også holder sig up to date med forskning osv. Hun er meget fagligt kompetent og det giver en tryghed både i træning og diæt perioder. Jeg stoler fuldt ud på hende, og det giver også mig en ro især i diæt perioder, men også under den periode hvor jeg havde det værst med diskus prolapsen, var hun en kæmpe hjælp, da hun nærmest som den eneste var enig i at træningen skulle fortsætte, bare tilpasset til mine skavanker. Så hun slipper ikke for mig efter debutantstævnet og jeg ser frem til tiden efter 🙂

image2